Sunday, July 24, 2011

i rindu u....

Bila i rindu..
i pandang ke arah yg gelap..
lepas tu i terus pejam mata cepat-cepat..
agar yg ada hanya kegelapan..
Bila da gelap tanpa sinaran cahaya..
lebih feel utk i nak berangankan u...

You.....
Bila i da pejam mata..
yg pertama i akan cuba bayangkan adalah wajah u..
bergetar jiwa i saat mata bertentang...
mungkinkah ini cinta?
i masih ingat lagi...
setiap lekuk penjuru wajah u...
setiap coretan benang di wajah u...
lambaian u...
haruman u....
u buat i semakin gilakan u...

Bila i rindu u...
i selalu bayangkan saat-saat indah bersama u..
saat i bersandar di bahu u..
sentuhan itu...
masih lagi terasa u...
hebat!
sentuhan itu membuatkan i semakin gila gila gila gilakan u..
u tahu tak...
sentuhan pertama itu...
masih terasa di dada ini...

You...
Setiap malam i harap mimpikan u..
Bila celik mata...
wajah u lah yg pertama i nak tatap...
betol u...
u x percaya ke?

You...
ingat lagi x saat kata cinta kita berkumandang?
masa tu...
i menangis teruk...
teresak-esak sambil tertunduk malu pada u..
nnt u nmpk menangis buruk taw..
tapi dalam hati...
melonjak gembira kerana ada u utk i..

You...
semenjak ada u...
setiap langkah i...
hanya berserah pada u..
u pimpimlah i ke jalan mana pun..
i redha u...
u buatlah apa pun pada i...
i suka u...

Sayang i betol-betol jatuh cinta dgn u...
i betol-betol rindu u...
i sumpah!
i akan rindu u sampai i mati....

Sayang,
walau kita terpisah berjuta-juta batu...
merentas beribu benua..
u tetap tersemat padu erat mampat dan padat di hati i...
i percaya satu hari nanti...
pasti kita akan berjumpa lagi...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



Gambar u dari jauh..

dekat siket??


Tu u...
nak lagi dekat??


Rindunya u...

Ni pula gambar i dgn u..

Gambar i dgn u ni...
i tangkap lepas kita dating..
lepas i meredah segala rintangan...
hanya utk mengucup u puas-puas...
biar pun i hampir di pijak mereka yg lain...
i rela demi ciuman itu..
SUMPAH i rindu u.......





p/s: entri ini di update pada jam 4.38 am..walaupun mata sudah ala-ala pola bear..tapi masih gagah..hanya utk u..yg aku rindu..ayat mungkin berbunyi mengarut tapi sumpah! segalanya benar belaka..

saat pertama kali menatap rumah Allah ini...
getarannya...
dari hujung rambut ke hujung kaki terasa...
segenap sel dlm badan aku bersyukur...
kerana nikmat..
Sumpah indah!
lepas selesai tawaf pertama..
aku cuba untuk memegang kain yg menutupi kaabah..
tekstur kain mcm kain jeans..tebal...tapi cantik..
penuh dgn ukiran kalimah "tiada tuhan yg di sembah melainkan Allah"
aku belek setiap genap jatihan...
serius sgt teliti...
x semena-mena...
terasa basah di pipi...
aku menangis...
airmata dari hati...
x pernah aku rasa kan tangisan yg begitu..
lepas tu..
aku cium tapak tangan ku..
serius wangi...
belum lagi nak cerita wanginya rukun yamani dan hajarul aswad.
baca : saat cinta kita berkumandang(azan)
satu azan itu..
menggetar kan setiap genap hati..
tanpa perkataan yg dpt aku tulis ni..
teresak aku di subuh hari...
berserah hanya pada Dia..
segalanya aku rela saat itu..
sumpah!
aku rela..
jika saat itu di panggil pulang..
lemah longlai aku berserah...
sampai tertidur sendiri di situ..
rasa bersyukur kerana bangun masih ada lagi..
dan mampu ada di sini...
aku percaya Tuhan itu Maha Pemurah
aku mintalah berlori-lori kontena permintaan...
percayalah....
semua dia tunaikan kat situ jugak...
aku minta nak cium hajarul aswad...
dapat...
walaupun keadaan diri yg serba tidak sgt membesar...dan
meninggi...
aku hanya di bawah ketiak lautan manusia tu..
Dia bagi aku sentuh...
tatap...dan kucup lama-lama batu dari Syurga Dia tu...
syukur sgt...
sampai aku terpaksa merangkang keluar dari lautan manusia lepas tu...
Dasyattt superb! mereka semua..
Aku minta di beri kesihatan..
alhamdullilah..aku x saket pun sepanjang di sana dan setelah pulang...
aku minta di murahkan rezeki...
alhamdullillah...aku dpt interview company abah besar isnin nanti..
mungkin itulah rezeki..
jodoh??
doanya mungkin kedengaran lain..
dptnya pun lain mcm siket...(gelak guling-guling)
tapi di mana pun kita berada...
percayalah...
mintaklah...
mintaklah sampai kita dapat...sbb confrim sgt2...
Dia akan bagi punya!!



owh panjang nya p/s...penat..


zzzzzzzzz mish you taw...




ehh lupa cite..trip ini pada 15 may-27 may 2011..
da lamakan?
tapi tetap utuh dan masih rindu!!








4 comments:

syaz :) said...

hehehe ;)
rndu yerr kak .
insyaallah , nnt pegi lagi ek.

hannamonts said...

@syaz :)
awak pon saye rindu!

MFI said...

trase ingin pergi ke sana..tapi amalan di sini masih lagi tidak mencukupi..trase malu pula hendak ke sana.

hannamonts said...

@MFI
mase mule2 nak pg tu pun..malu jugak...
cuak semua ada..
nak melangkah ke tanah suci dgn kaki yg penuh dosa..
tapi da sampai sana..
berserah je dgn segala-galanya..
sampai rasa x nak balik pulak taw..
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...