Monday, July 18, 2011

Tahajjud Cinta

Biar pun macam da lambat nak cerita pasal drama Tahajjud Cinta yg sudah pun mula bersiaran di TV3 setiap jumaat, 9 mlm..

aku peduli apo...

Sebelum cerita ni bersiaran lagi aku da usha-usha sinopsisnya..apa kata baca dekat SINI..
Lepas tu aku ada terdengar pulak promo dekat HOt fm..
Pelakon jemputan masa tu..

Nur Fazura Sharifuddin


Fazura cakap drama wajib tonton kerana ia adalah sebuah drama yang akan mempunyai pengajaran di setiap episod..

hmm....aku pun berminatlah nak mengikutinya..

Korang-korang dah pernah tengok?
aku sebenarnya tak pernah berkesempatan pun nak tengok setiap jumaat tu..
tapi mujurlah ada tonton.com kan...

Dan baru sat tadi..aku layan episod 2 kat ofis ni..
(a.k.a mengular dgn cara yg lebih manis daripada tido bawah meja)
so then..tiba-tiba
(org yg biasa tido bawah meja)
sound aku...
Dia : "aku tak suka tengok cerita macam ni!" (dgn nada tegas..panjat gugurl taw!)
Aku : "Apasal?"
Dia : "Hipokrit! belakon mcm gud2 je..baik, alim gile..tapi kat luar mcm setan mengangkang! org2 yg Tuhan laknat"
Aku : "Amboi..maranye.."
Dia : "Bodoh dok sape yg tgk cite ni..kene tipu je..mcm cite Nur Kasih tu.."
Aku : ....................."so bla r..x yah jadi bodoh kat cini nak tgk jgk"

Hal demikian telah mengurang pahala puasa ganti aku hari ni..
mendidih kejap..tibe-tibe kene bodoh....

Naseb baik aku cool...kalau x aku sembur dia mcm ni..

Sebenarnya mcm ni la...aku tgk cerita...jalan cerita dan pengajaran yang di ketengahkan dalam cerita ni..aku mmg tgk pelakon yang "meLAKONkan" watak yang di sandang...bukannya melihat dia sebagai siapa dia di luar..Dan siapa pun dia di luar..mahupun aku....siapa engkau nak menilai dia di sisi Tuhan? engkau dah terBaek sgt??


Okey tarik nafas...mengurangkan ketegangan saraf sebentar...
apa kata kite tgk barisan mereka yg terlibat dalam cerita ni...



Erma Fatima - Pengarah

Fazura - Watak Utama


Fouziah Gous -Watak Utama ke 2

Remy Ishak, Shahz Jaszle, Aaron Aziz, Fazren Rafi - Hero Mantop!


Eman Manan dan 4 orang isterinya : Erma Fatiam(1), Ziela Jalil(2), Melissa Saila(3), Dira Abu Zahar(4). 


Pengambaran di Kaherah


Fouziah Gous











nota kaki : yang penting aku suka cerita ni...aku punya suka la nak tgk....ish...


eheh..boleh tak kalau aku pun nak berlakon sekali?? hijab da same.. : p







5 comments:

MFI said...

kalau tak silap..fazura ada cakap..lepas berlakon cite tu..kalau boleh dia nak cuba bertudung..
harap2 berterusan la..
lgpon tak elok maki2 orang..kan doakan dia lg bagus..

puanbee said...

oh berhijab jugak ye.. apa nk buat bior lah palakon tu .. kita jaga diri kita dh lah kan.. tk perlu bodoh2kan org

hannamonts said...

@MFI
kan ada lagi bagus kite mendoakan semase insan..dari mencerita hal keburukan..

@puanbee
hanna just try je berjihab mase menunaikan umrah bulan lepas..saje nak ambil pengalaman berpakaian mcm wanita arab.. =)

Sitisifir10 said...

Saya tak kisah siapa pun pelakon... sbb mll lakonan tu insya ALLAH mudah2an diorang dapat hidayah..cuma jalan ceritanya, adalah lebih cun jika mereka ikut standard Islam dengan lebih jelas...barulah hidayah itu lebih mudah diterima gittew...

just my dua kupang :P

hannamonts said...

@Sitisifit10
cerita ni dah menuju dah ke arah islam..tapi perlu byk di baiki mungkinkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...