Friday, April 22, 2011

Yang Sukar Itu Kehidupan

Kesenangan mendatang tak akan selamanya,begitula selepas susah ada kesenangan,seperti selepas malam datangnya siang,oleh itu waktu senang jangan lupa daratan..

Gunakan kesempatan untuk kebaikan,sebelum segalanya terlepas dari gegaman,kelak menyesal nanti tak berkesudahan,apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa..

Jangan difikir derita akan berpanjangan,kelak akan membawa putus asa pada tuhan,ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..

Ujian adalah tarbiah dari Allah,apakah kita akan sama ataupun sebaliknya,kesenangan yg datang selepas kesusahan,semuanya adalah nikmat dari Tuhan..

(Kehidupan by inteam ft nazrey raihan)
 
 
***
 
 
 
Tiada hal yang mudah di dunia..belajar bertatih pun sukar apatah lagi bangun terjatuh dari satu harapan  yang tinggi..Senyum..nampak mcm mudah..namun erti di sebalik senyuman itu sukar di cerna oleh minda...Makan..paling mudah mungkin..tapi..ia masih memerlukan prosider dan proses..silap-silap tersedak boleh bawa maut..Tidur..simple..baring dan pejam mata...cubalah baring dan pejam mata dalam masa 5 jam tanpa boleh lena..naik gila jadinya..
 
Kesenangan itu datang dari kesukaran..namun kesukaran itu tidak pula dtg dari kesenangan kerana yang sukar itulah kehidupan..percayalah..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s : Menulis ini juga adalah sesuatu yang sukar buat aku..apatah lagi membaca sesuatu yg membawa airmata tak berkesudahan..remuk organ hati ini mcm kene langgar lori!

 
 
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...