Monday, April 18, 2011

Lambaian itu.

Berbunga-bunga dihati..terhias taman indah dah ni..ketawa.Bersyukur Tuhan..kerana memberikan aku rezeki..seruan ke sana..lama juga telah aku nantikan..masanya kini hampir tiba..

Walau perjalanannya sebulan dari sekarang..hati sedikit sebayank bergelora..lambaian kaabah aku rasakan seperti lambaian malaikat maut..Sumpah.Kaki yg penuh dosa ini..mampukah melangkah ke sana..Ramai yg bertanya pada aku..sudah bersedia kah?

Sememang tidak..namun bersedia itukan perlukan usaha..Sesungguhnya percaturan Tuhan itu Maha Cantik..aku hanya mampu melangkah mengikut percaturan itu..


Syukur Ya Tuhan..



Kaabah


Menurut cerita cik konda yg baru pulang dari sana..dia dapat mencium hajarul aswat 2 kali...dari jarak jauh..die lihat batu itu..kecik...namun bila masa menciumnya...muat2 batu itu untuk muka dia...

Kuasa Tuhankan...Batu tu lekuk ke dalam..berwarna agak kehitaman..namun ia sgt wangi...

Bila berada di sana cik konda terasa amat selamat..dia boleh berjalan seorang diri ke masjid..dan pergi mengelilingi kaabah seorang diri pada waktu 2 pagi...Tapi nasihat dia...tanah itu suci..namun orangnya belum tentu..haruslah berhati-hati...

Sampai hari cik konda nak pulang..dia yg ala-ala kental sgt tu..menangis teresak-esak sambil memegang kain kaabah..Terasa begitu indah ciptaan Tuhan ini..

Bila aku dengar semua cerita cik konda tu..hati sgt2 melonjak nak ke sana..nantikan cerita dan pengalaman aku kelak ya...senyum..













p/s: aku dlm usaha memohon ampun dan maaf secara personal dgn semue kenalan..kerana sesungguhnya...Tuhan itu Maha Pengampun..Namun dosa yg tidak akan di ampunkan oleh Tuhan ialah dosa sesama manusia...nnt kan mungkin akan hadir surat,email,sms mahupun panggilan talifon dari aku...








1 comment:

syaz :) said...

akakk , semoga selamat pergi , selamat pulang . semoga smua berjln lncr . i love u kakk !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...