Wednesday, November 30, 2011

Berbulu je...so NOT me okay!!

Peristiwa yang so not me adalah peristiwa yg akan membuat hati ini berbulu monyet! haha

Peristiwa 1 : Jangan bagi alasan yang panjang lebar.
Pepagi subuh  En. Super dapat mesej dari pekerja yg berniat nak datang lewat.
 "En.Super yg hebak sekali di alam ini.Aku mcm x dpt dtg awl la..aku da siap da ni..tibe-tibe kete aku kene blok.Aku x tahu la ni kete sape.Kalau aku tahu kete sape aku da suruh alih da.Mungkin org ni dtg umah sedara dia,dia x tahu die blok kete aku..Kalau org-org kat sini x berani nak blok kete aku..aku abg kawasan kat sini...geram..... je rasa..da aku terpaksa dtg lewat..ikut hati aku bakar je kete ni kang..bla bla bla bla bla bla bla bla bla.........................."

Bapok panjang msg yg cuba di samapaikan..motifnya hanya lah nk bgtaw dtg lewat! berbulu hati klw aku la en super itu..
cukuplah sekadar "en super, aku lewat ari ni..nnt aku cerita kat ofis.maaf"
kan simple and easy..yg kau anta tu pon sms...sistem pesanan ringkas..bukan email boleh berjela-jela...lahabau... euw....org-org yg mcm ni...so not me okay!

Kau mmg dapat sms free seumur hidup ke ape??? lahabuuu..


Peristiwa 2 : Jangan berlagak kau serba tahu.
 En. Super : pekerja serba tahu konon, pg buat kerja sekian,sekian dan sekian....
Pekerja serba tahu konon : Owh kerja  yang tu..aku tahu sgt...senang la..sambil tdo pon boleh buat la...
Pekerja biasa : Owh bagus la kau ye..
Pekerja serba tahu konon : Tapi aku sakit perot, nak terberak sgt da ni..kau pegi buat ja
Pekerja biasa : Jadah haram khinzir betol! !@#^%$&^*&*^&!!!!!!

Tujuan kau nak org good-good kan kau selalu la kan??


Kalau aku..dah aku hantukkan kepala dia kat dinding..kau x tahu..kau ckp kau x tahu..x payah nak berlagak sgt bagus dan hebat bagai engkaulah raja seluruh alam! alasan je lebih....owh berbulu hati.......so not me ok!!!

Kalau aku good kan kau mcm ni boleh x?? 



Peristiwa 3 : Tergedik-gedik dgn laki orang..
Yang ni paling berbulu aku tgk..nak je aku tikam-tikam..toreh-toreh muka gedik ko tu..
" Abam....owh aban...abang.........x dengar ke ittewww panggil abam...abam buat apewww tuewwwww???ala.....mencik mencik mencik mencik jugakkk! ubiittt kang........"

hoh!! wanita hoi..yg ko gedikkan tu laki org...tunang org...boiprend org...boleh faham x? kalau ko nak gedik dgn laki kau ke..tunang kau ke...boiprend kau ke...ade aku nak kesah?? kerana aku jua wanita sepertimu..dan aku akui aku mmg gedik...tp dgn en abam aku je la...so please.....molek sikit perangai naaaaa....
dok ada depan mata aku...buta mata kau aku toreh..haha ganasnye aku..

kalau org gedik dgn boiprend aku pulop?? huh...nk buat guane...i love u just the way u r dear..
paling2 pon buta je pompuan tu nnt....hahahhahaha  so not me okay!!


Peristiwa 4 : Underestimate kebolehan orang lain.
Yang ni paling aku tak berkenan...walaupun aku masih lagi technician jalanan di sini...tak bermakna kau boleh merendah-rendah aku yg da semestinya x tgg mcm kau..mmg aku x tgg...tp tak bermakna aku boleh di pandang rendah?? ada faham ke??  mungkin ada mcm thamil zamarashu (penyerang team memerang muda) sikit ayat ni..tp ia bermakna utk seseorang..
Tuhan tu maha cantik percaturan dia..hari ni rezeki banyak ni utk aku..dan lebih pulak utk kau..bersyukurlah..itu yg terbaik dari berbangga diri dan merendahkan org lain...melayu mudah lupa..ni la dia..
kalau x nak bg lupa..aku sepak 800juta kali kang...berbulu je aku.....so not me okay!! berubahlah kalau ada yg terasa...



Bukanlah meluah rasa marah..cuma berkongsi cerita..ini semue cerita benar ok u alllsss....mcm-mcm jenis org..dan mcm-mcm jenis peristiwa..saban hari aku di sini...makin berbulu-bulu aku....so not me ok!!

Adakah masa akan membawa aku berbulu lebih dan jadi mcm ni????


owh NOOOOO!!!







p/s: sebenarnye byk lg...nnt i sambung ok u alllllssss...!da nantok ah... owh ye..team memerang muda adalah team pelapis utk harimau muda..haha

2 comments:

Mira said...

yunk sape2 lah agaknyer makhluk yg bebulu tu

hannamonts said...

haha..
kau kan pernah ada jugak kat tempat ni..
mesti kau lebih tawu yg yg berbulu lebih tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...