Tuesday, November 20, 2012

Dia sentiasa Ada..

Lama..niat ingin berlama disana..tapi di batalkan..
Bila ia terlalu lama..belum tentu menjanjikan bahagia..kini seringkali yg hadir hanya kecewa..nampak terlalu kental diluar,namun hati, deraiannya hanya Dia yang tahu...

Dia, ya Dia yang sentiasa Ada..terlalu hampir bersama,dekat,rapat...malah lebih dekat antara isi dan kuku..walau aku sering kali melalaikan Dia...Dia sentiasa ada mengubati lara..mengering darah kerana luka..mengembalikan keyakinan..memberi kekuatan..
sumber tenaga..

Kadang kala Dia berikan ruang...untuk mencari diri di dunia fana..dan aku akui, aku adalah selemah lemah kewujudan..kerana itu lah aku leka..leka yang memberi hadiah duka..ya aku berduka..tapi duka aku bukan kerana Dia..

Bila ia terlalu lama, sedikit demi sedikit ku kutip sisa duka, aku susun mengikut urutan episod..ini yakin ia hampir menjadi tembok batu..bila siap tembok batu ini...aku takkan benarkn sesiapa pn mengisi ruangnya..itu sumpah pada diri..biarlah di balik tembok aku simpan hanya Dia..

Di lelah sekian ini..aku penat, terlalu penat kerana tegar membiarkan engkau kejam yg menikam aku...sakit, terlalu sakit..bila engkau yg kejam itu bergelak sakan kerana kelemahan aku...engkau terlalu dgn ego dunia yg kau punya..kejam dgn cara engkau sendiri...ingat la, bukan engkau yg menongkat dunia..

Aku pernah syg, dan engkau terlalu tahu perkara itu...namun saat ini tersisa hanya benci yg memuncak! hanya Dia yg tahu..kerana aku sentiasa mngadu pada Dia, setiap detik kekejaman engkau!

Kerana Dia pencinta abadi..kerana Dia adalah pencipta Aku, engkau dan semua..
Ya aku selemah lemah kewujudan, maka aku biarkan Dia yang menguruskan engkau dengan caraNya sendiri...kerana Dia Maha Adil, lg Maha Bijaksana..

Aku sudah selesai..aku akan undur diri selamanya, selebihnya engkau uruskn lah dgn Tuhan.

Bagi yg lemah seperti aku, berdoalah! kerana itulah senjata pinjaman Dia pada kita..!
Dia sentiasa Ada..percayalah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...