Friday, January 27, 2012

Eksperimental Dunia - lelaki vs wanita

Lelaki dan wanita adalah mahluk ciptaan Tuhan. Indahnya setiap ciptaan itu lahir dari kreativiti agong Sang Pencipta.Apa saja yang di ciptakan olehNya berpasang-pasang..AL LAH - 2 perkataan, Allah dan Rasulullah - 2 gandingan Pencipta dan kekasihNya , degupan nadi..Dup Dup - 2 kali, 2 tangan, 2 kaki, 2 mata, 2 telinga, 2 lubng hidung..tapi 1 mulut..apalah salahnya kurang mulut berbanding yang lain ..dapatlah kita kurangkan berkata-kata,kerana bila banyak berkata-kata khuatir ia hanya menjadi dusta nista yang menyakitkan.

Sebenarnya untuk menulis entri ini , sedikit eksperimen telah aku jalankan..sebab tu la tajuk entri ni eksperimental dunia..jadi sila sediakan checklist anda, kita check sama-sama ia benar atau tidak,jika tidak..tanpa segan silu anda punya ruang utk membetul kan saya..

Yang bernama lelaki itu di angkat sebagai ketua kerana ego yang sangat tinggi dalam diri secara semulajadi, samaada sedar atau tidak..manakala yang bernama wanita pula sangat penuh dengan emosi,yang saban hari mewarnai drama di atas pentas dunia ini..ego dan emosi ke dua-duanya melibatkan perasaan..

Wahai wanita dengan emosi yang sangat penuh, dikau sering kali gemar bermain dengannya kan? merajuk..itu adalah emosi yang paling tinggi rating di kalangan wanita..tapi tahukah anda lelaki itu tidak di cipta dengan skill untuk memujuk rajuk mu itu..mereka tercipta dengan penuh ego dalam diri..sebaik mungkin demi wanita yang di cintai mereka akan cuba untuk memujuk rajuk mu..tapi kebanyakkan di antara mereka sebenarnya tak tahu nak handle situasi yang melibatkan emosi ini..jadi bila mereka cuba tapi gagal..maka ego nan tebal di dada itu tercalar kerana mu wanita..

Jika wanita sering kali bermain dengan emosi rajuk tetapi tidak di pujuk..mereka akan cenderung memilih emosi memendam rasa..dan sebenarnya emosi memendam ini datang berpakej dangan airmata..maka sewenang wenang nya lah lelaki melabelkan wanita itu hati tisu..padahal hati mereka yang sepejal tembok batu..

Wanita dalam sedar atau tidak sedarmu..anda yang penuh dengan emosi itu..kadangkala cenderung menjadi seorang yang perasan..bahasa lainnya..pantang aje ada lelaki rapat dengan kau..mula la terkeluar genetik gedik tongkek ayam kau..oh tuhan, aku wanita..makanya aku sedang memendam rasa..haha

Namun manakala si lelaki yang penuh dengan ego dalam sedar tidak sedarmu kadangkala anda terlalu mudah untuk memberi harapan..bahasa lainya..ye la ego kan..semua benda nak tunjuk hebat..bulan bintang kau janjikan tapi kalau kau tahu rupa bulan bintang macam mane..kau pun x hingin ke sana ye dak?? oh en sayam ku lelaki.,maka maafkan aku..haha

Maka dari itu...berbalik la kita pada Maha Pencipta..Sesungguhnya di setiap tulang rusuk lelaki terciptanya seorang wanita untuk mereka dampingi sebagai permaisuri di dunia (isteri)..dengan itu..aku percaya emosi dan egois itu juga sebenarnya datang berpasangan..jadi berbaik-baikla antara kamu lelaki dan wanita dengan cara kamu tersendiri..kawal hati,jaga diri..jaga penampilan..Dengan Izin Allah..

Aku hanya menulis melalui eksperimen dunia yang aku lalui..dan aku pasti ia tidak 100% tepat..pasti terdapat ralat di sana sini..kerana dgn aku sendiri juga sebenarnya pernah mengenali lelaki yang penuh dgn emosi dan wanita yang tinggi dengan egois..ia mungkin tertakluk kepada jenis pembawakkan genetik dari ibu dan bapa..haha sekian terima kasih..




P itu untuk perempuan..


maka


L untuk lelaki..tapi kadangkala L digunakan untuk Loser ~ !














nota kaki : entri ini sebenarnya aku tujukan buat sahabat..sahabat,walaupun airmata itu sudah kering,namun aku pasti lukanya masih berdarah..kerana aku pernah ada di tempatmu..lelaki itu datang dan pergi..tapi percayalah..aku akan sentiasa di sisi mu..dan untuk tahun ke 10 persahabatan ini...aku rasa...we are awesome!! *kelipkelip mata siket*


p/s : dan untuk mereka yang terlibat secara langsung atau tidak dlm eksperimen ini..terima kasih!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...