Saturday, April 2, 2011

Hari tanpa tiup lilin yg keliru..

Apa sebenarnye perasaan korang bila hari jadi sudah tiba? Gembira? Sedih?
Tapi aku..keliru..ye betol keliru...parah dah aku ni..
Dari semalam lg..hati aku berdebar-debar aje..sampai sekarang..debarannye masih terasa..
Pening keras kepala ni..adus...

menulis entri selepas talifon dia..suara dia buat aku sedih sgt..jiwa kental aku di robek-robek...
rindu..

"Terima kasih AWAK..sbb da 8 tahun da awk teman saye sambut besday..wlwpn setiap kalinye dari jauh...dan awk x pernah miss pun jadi org yg pertama wish..syg sgt.."

****

dan sekarang..utk ke 23 kalinya aku menyambut besday..
aku nk hadiah kan sesuatu utk diri aku..

to dear hanna,

aku minta maaf sbb aku da terlalu byk menyakiti jasmani dan rohani kau..
maafkan aku...
kerana aku selalu membuat kau rasa penat..
aku selalu memaksa kau utk kau utk melakukan sesuatu yg di luar daya kemampuan kau..
aku selalu memaksa kau utk berfikir..
sampai kadang kala..kau keliru dgn apa yg kau fikir..
aku selalu biarkan kau tidur lewat..
tak pernah langsung aku atur masa tidur yg berkualiti utk kau..
ada kala aku mencederakan kau..
luka kat tgn..kat kaki..koyak kat lutut..
kadang-kadang aku biarkan kau berlapar..
tp..ada masa pulak..aku bg kau mkn.sampai senak-senak perut..
aku biarkan kau keciwa..
aku biarkan hati kau patah..
aku biarkan kau di hina..
aku biarkan kau di maki dan di caci..
dan yg paling kerap aku lakukan..
aku kerap membiarkan kau menangis..

hinggakan..
kau selalu sakit-sakit badan..
sakit kaki yg kau alami pun belum kurangnya lagi..
kau selalu pening kepala..
pening kepala da ibarat teman karib kau..
sampai bawah mata kau lebam..
bengkak..da mcm mata panda..
sering sgt kau luka di tgn..
sampai kasar abes tgn kau...
sampai satu saat kau di serang gastrik..
berguling-guling kau tahan saket..
tp aku tetap membiarkan kau..
aku terus tetap membiarkan kau..
hinggalah kau menanggung yg apa yg tanggung sekarang..

tiada lg lena dlm tidur mu..
kerana asek terganggu oleh rasa itu..
senyuman tiada manisnya..
seolah menanti satu hari yg pasti..

Semua ni salah aku..
maafkan aku...
mulai saat ini...
aku berjanji..
hapuslah airmatamu..
senyumlah semanis kamu..
hilangkan gundah..
lapangkan dada..
fikir yg indah-indah..
lelapkan mata...
walaupun tibanya hari ini...
tanpa kau meniup lilin...
aku akan pastikan kau bahagia..



*****

nak beli hadiah,bulan ni x de budget..budget buss sbb si maxis yg cekik darah..so , aku puisikan la kata-kata penyesalan aku terhadap apa yg aku lakukan kdp diri ini..

pening semakin keras..aku mungkin semakin parah..so wajib tidur utk aku sekarang..

nite all...happy besday hannamonts! =)





p/s: klw tahun lepas aku dpt guess..tahun ni dpt lg x? haha lemak muke nak guess tiap2 tahun..


nota kaki :owh guess what?? org kata sebelum tiup lilin pastikan kita ada niat..walaupun kali ini tidak ada tiup2 lilin..aku tetap nak berniat..niat aku moga di pertemukan kembali dgn 4 insan dekat di hati yg sgt jauh di mata! wanita itu ibu,jelita itu kakak,yg kacak itu abg,dan yg plg rindu itu F!





2 comments:

AizA said...

birthday hanna ker??
await x habaq awal2 kat aiza... heheheh bleh poskan gula2....

HAPPY BIRTHDAY HANNA

syaz :) said...

ade org lupe bfday akk ehh ? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...